News:

SMF 2.1.4 has been released! Take it for a spin! Read more.

Main Menu

Simpel machine forum 1.1.11 naar 2.0 RC3

Started by juuldeman, July 25, 2010, 11:12:04 AM

Previous topic - Next topic

juuldeman

Ik heb forum 1.1.11 geïnstalleerd maar ik wil eigenlijk 2.0 RC3 hoe moet ik dit doen ik gebruik direct admin.

Ps. ik heb 1.1.11 geïnstalleerd via installatron. 

xenovanis

Hallo juuldeman,

In dit topic wordt beschreven hoe je een update kunt uitvoeren. In plaats van het 1.1.8 upgradepakket moet je het 2.0 RC3 upgradepakket downloaden  :)

Maak een backup van je forum en database voor je aan de slag gaat. Mocht er iets mis gaan, dan kun je altijd weer terug naar de oude versie.
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

juuldeman

Maar mijn versie is 1.1.11 dus ik heb 1.1.8 al?

xenovanis

De basis blijft hetzelfde.

Quote from: xenovanis on July 25, 2010, 11:21:50 AM
Hallo juuldeman,

In dit topic wordt beschreven hoe je een update kunt uitvoeren. In plaats van het 1.1.8 upgradepakket moet je het 2.0 RC3 upgradepakket downloaden  :)

Maak een backup van je forum en database voor je aan de slag gaat. Mocht er iets mis gaan, dan kun je altijd weer terug naar de oude versie.
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

juuldeman

dus dan moet ik 2.0 RC3 large update pakken.

Robert.


juuldeman


xenovanis

Umm, heb je überhaupt verder gelezen dan 1.1.8 in het topic waar ik naar linkte?
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

juuldeman

Quote from: xenovanis on July 25, 2010, 12:04:11 PM
Umm, heb je überhaupt verder gelezen dan 1.1.8 in het topic waar ik naar linkte?
Ja alleen zoals ik al eerder in het topic heb gezegd ik heb hem geïnstalleerd via installatron dus niet via de ftp.

xenovanis

Voor deze upgrade zul je echt een ftp verbinding tot stand moeten brengen  :-\
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

juuldeman


Herman's Mixen

#11
Iedergeval voor je gaat uploaden !!

Hernoem /Themes/default naar /Themes/_default aangezien er anders rare dingen gaan ontstaan en daar kan SMF 2.x Niet mee overweg !!

daarna uploaden en bestanden overschrijven met large upgrade pakket en 2.x taalbestanden die je gebruikt
rechten zetten op de bestanden/mappen 777 op map httpdocs en/of public_html inclusief de onderliggende mappen/bestanden...

dan upgrade.php uitvoeren in je browser :P

* The Burglar! ps Installtron automatic installer scripts zijn ruk te noemen !!

Zonder de FTP verbinding naar je webserver kan je echt geen Upgrade uitvoeren naar SMF 2.x
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

juuldeman

Ik kan ook gewoon 1.1.11 verwijderen en 2.0 RC3 installeren.

Alleen ik zou niet weten hoe ik hem dan moet installeren gewoon alles, uploaden naar de public html?

xenovanis

Je moet echt een upgrade uitvoeren wil je naar 2.0 RC3. Je database gaat niet werken als je bestanden hebt voor versie 2.0 RC3 en je database is nog ingesteld op versie 1.1.11.

Wat is het probleem met een ftp verbinding opzetten?
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

juuldeman

Quote from: xenovanis on July 25, 2010, 12:20:43 PM
Je moet echt een upgrade uitvoeren wil je naar 2.0 RC3. Je database gaat niet werken als je bestanden hebt voor versie 2.0 RC3 en je database is nog ingesteld op versie 1.1.11.

Wat is het probleem met een ftp verbinding opzetten?
Nee maar als ik alles verwijder ik heb toch nog geen posts.

xenovanis

Zeker als je RC3 gaat installeren kom je weer op een punt dat je moet gaan upgraden via ftp. Dus ja, je kunt alles verwijderen en een nieuwe install maken, maar het probleem gaat terugkomen.
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

Herman's Mixen

Quote from: xenovanis on July 25, 2010, 12:20:43 PM
Je moet echt een upgrade uitvoeren wil je naar 2.0 RC3. Je database gaat niet werken als je bestanden hebt voor versie 2.0 RC3 en je database is nog ingesteld op versie 1.1.11.

Hmz....

De Database wordt ook mee geconverteerd naar de huidige versie van RC3 tijdens het upgrade process van upgrade.php in de browser.

Daarom wordt er ook altijd vermeld dat men eerst backups moet maken van huidige DB/Bestanden alvorens ze gaan upgraden mocht iemand dan nog terug willen naar SMF 1.x dan hebben ze de gegevens nog... wordt dat niet gedaan dan is de weg naar SMF 1.x niet meer omkeerbaar !!! en zit men met SMF 2.x in de "maag" maar even zo te stellen :P
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

juuldeman

Quote from: The Burglar! on July 25, 2010, 12:43:58 PM
Quote from: xenovanis on July 25, 2010, 12:20:43 PM
Je moet echt een upgrade uitvoeren wil je naar 2.0 RC3. Je database gaat niet werken als je bestanden hebt voor versie 2.0 RC3 en je database is nog ingesteld op versie 1.1.11.

Hmz....

De Database wordt ook mee geconverteerd naar de huidige versie van RC3 tijdens het upgrade process van upgrade.php in de browser.

Daarom wordt er ook altijd vermeld dat men eerst backups moet maken van huidige DB/Bestanden alvorens ze gaan upgraden mocht iemand dan nog terug willen naar SMF 1.x dan hebben ze de gegevens nog... wordt dat niet gedaan dan is de weg naar SMF 1.x niet meer omkeerbaar !!! en zit men met SMF 2.x in de "maag" maar even zo te stellen :P
Maar ik heb nog geen posts etc. Dus dat maakt niet uit...

xenovanis

Quote from: xenovanis on July 25, 2010, 11:47:23 AM
Maak een backup van je forum en database voor je aan de slag gaat. Mocht er iets mis gaan, dan kun je altijd weer terug naar de oude versie.

:-*
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

juuldeman

Quote from: xenovanis on July 25, 2010, 12:46:42 PM
Quote from: xenovanis on July 25, 2010, 11:47:23 AM
Maak een backup van je forum en database voor je aan de slag gaat. Mocht er iets mis gaan, dan kun je altijd weer terug naar de oude versie.

:-*
Quote from: juuldeman on July 25, 2010, 12:46:27 PM
Quote from: The Burglar! on July 25, 2010, 12:43:58 PM
Quote from: xenovanis on July 25, 2010, 12:20:43 PM
Je moet echt een upgrade uitvoeren wil je naar 2.0 RC3. Je database gaat niet werken als je bestanden hebt voor versie 2.0 RC3 en je database is nog ingesteld op versie 1.1.11.

Hmz....

De Database wordt ook mee geconverteerd naar de huidige versie van RC3 tijdens het upgrade process van upgrade.php in de browser.

Daarom wordt er ook altijd vermeld dat men eerst backups moet maken van huidige DB/Bestanden alvorens ze gaan upgraden mocht iemand dan nog terug willen naar SMF 1.x dan hebben ze de gegevens nog... wordt dat niet gedaan dan is de weg naar SMF 1.x niet meer omkeerbaar !!! en zit men met SMF 2.x in de "maag" maar even zo te stellen :P
Maar ik heb nog geen posts etc. Dus dat maakt niet uit...

Advertisement: