Sessie-check fout. Probeer het nog een keer.

Started by rockyzino, June 23, 2004, 06:18:47 AM

Previous topic - Next topic

rockyzino

hoi heb weer een probleem wanneer ik op uitloggen druk op mijn forum krijg ik "Er is een fout opgetreden; Sessie-check fout. Probeer het nog een keer. "

En ook al mensen een bericht willen typen krijgen ze dit te zien: "Sessie-check fout. Probeer het nog een keer. "

please help me  ;)

Compuart

Dan is de sessie afgelopen en kan het ene scherm niet meer aan het volgende gelinkt worden. De tijd die het duurt voordat een sessie timeout optreed, kan varieren en is afhankelijk van de instellingen van je provider.

Bij de volgende beta versie zal bij het plaatsen van het bericht, het bericht zelf niet verloren gaan, maar de mogelijkheid worden geboden om het nogmaals te versturen.
Hendrik Jan Visser
Former Lead Developer & Co-founder www.simplemachines.org
Personal Signature:
Realitynet.nl -> ExpeditieRobinson.net / PekingExpress.org / WieIsDeMol.Com

rockyzino

sorry maar licht toch echt aan de forum nog nooit geen last van gehad wel sinds dat ik deze forum heb

wil graag oplossing

Compuart

Het verschil is dat forums die geen sessie check uitvoeren slechter beveiligd zijn. Je kunt die beveiliging er wel uitslopen door in de index.php de session_id() te vervangen door twee enkele aanhalingstekens '', maar goed, da's voor eigen risico ;D
Hendrik Jan Visser
Former Lead Developer & Co-founder www.simplemachines.org
Personal Signature:
Realitynet.nl -> ExpeditieRobinson.net / PekingExpress.org / WieIsDeMol.Com

Bullcat Webhosting

Kan het dan ook zo zijn dat als iemand een heel verhaal wil posten hij deze fout ook krijgt ? m.a.w. kan ik ergens opvragen hoelang zo'n sessie duurd voordat deze fout optreed ?


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

Compuart

De precieze duur is niet opvraagbaar, omdat die afhankelijk is van hoeveel andere sessies er gelijktijdig bezig zijn. Maar een minimum aantal seconden kan in php.ini gevonden worden onder session.gc_maxlifetime
Hendrik Jan Visser
Former Lead Developer & Co-founder www.simplemachines.org
Personal Signature:
Realitynet.nl -> ExpeditieRobinson.net / PekingExpress.org / WieIsDeMol.Com

rockyzino


rockyzino

p.s kan me herrinneren dat ik session_start(); we heb moeten halen vanwegen een error stond op lijn 109 heeft dat er soms iet smee te maken?

Elissen

#8
Als je die regel hebt weg gehaald zullen sessies het iid niet doen. Wat ik hier heb heleerd is dat als sessies niet werken het pad waar de sessiebestanden worden opgeslagen niet bestaat of niet schrijfbaar is. Vaak is dir /tmp (op Unix/Linux)

Vraag je host of die de PHP-sessie support kan fixen, of wacht op de volgende release van SMF:

SMF 1.0 Beta 6 Released to Charter Members
-  Addition of database sessions to enable the forum to work correctly on poorly configured servers.

Dat houd in dat de sessies in de database worden bijgehouden om zo om problemen van je host heen te werken.

(Ja, ik zal nu ophouden met editen :P)

rockyzino

#9
Nee zelfs  in Beta 6 wekr het niet :( ls ik nu een bericht stuur kom ik terug in het nieuw topic ding
en als ik naar de admin scherm wil of wil uitloggen krijg ik weer Sessie-check fout. Probeer het nog een keer.

Mr. Jinx

Quote from: Elissen on June 25, 2004, 09:45:55 AM
-  Addition of database sessions to enable the forum to work correctly on poorly configured servers.

Heb je die wel aangezet in het admin panel? (staat standaard uit).
En dat regeltje terug zetten "session_start();"

rockyzino

heb heb net opgelost met het repair_settings.php bestandje werkt goed btw even kijken hoelang het duurt :D maar alles werkt goed nu



Advertisement: