News:

Bored?  Looking to kill some time?  Want to chat with other SMF users?  Join us in IRC chat or Discord

Main Menu

Raar probleempje

Started by Iwan, July 01, 2004, 01:49:04 PM

Previous topic - Next topic

Iwan

Ik heb een raar probleem op mijn forum.
Ik draai al enige tijd SMF 1.0 Beta 5 Public  en tot nu toe liep alles goed,

maar sinds vandaag kan mijn mede Admin als ze inlogt de nieuwste berichten en de nieuwste leden niet zien. (en ik kan haar ook niet zien als ze ingelogd is)
Als ik op mijn computer inlog op haar naam zie ik wel alles gewoon.
Ik denk dus dat het probleem bij haar computer ligt (als ze computer van haar broer gebruikt heeft ze hetzelfde probleem)   (misschien iets met het ip????)

Heeft iemand een ideee hoe het ineens kan dat ze de nieuwste berichten en leden niet kan zien, was voor vandaag geen enkel probleem.

Compuart

Weet niet zeker waar je het precies over hebt, maar het klinkt een beetje als dat je het hebt over het paneeltje bovenaan de pagina. Dat kun je namelijk in- en uitklappen door op het driehoekje bovenaan te klikken:
Hendrik Jan Visser
Former Lead Developer & Co-founder www.simplemachines.org
Personal Signature:
Realitynet.nl -> ExpeditieRobinson.net / PekingExpress.org / WieIsDeMol.Com

Iwan

Das niet helemaal wat ik bedoel,
Het lid kan wel de berichtjes zien die gisteren zijn gepost, maar niet de berichtjes die vandaag zijn gepost.
Ik hoor net van een ander lid dat die er ook last van heeft gehad, en dat het na een paar dagen weer over was.

Normaliter kun je onderaan ook zien welke leden en of gasten er op dat moment online zijn,
Als zij inlogt kan ze niet zien dat ik er ben, terwijl ik wel ben ingelogd en ik zie haar niet.
Het is net alsof we op verschillende forums (fora?) zitten, of dat zij op het forum zit hoe het er gisteren uitzag.  ???
Ik heb haar positie ook verander van Admin naar Global Mod, maar als zij in haar profiel kijkt staat er nog steeds Admin.
Het totaal aantal berichten bij haar is ook lager dan bij mij.
Ze heeft een ander account geregisteerd maar daarop ziet ze hetzelfde en ik zie ik haar ook niet.

Beetje lastig uitgelegd, maar ik ben nogal een warhoofd, vooral als het op uitleggen uitkomt.  ;D

Bullcat Webhosting

Heb je de reparatie functies van de databases al gedraaid ? die in je beheer afdeling zitten ! optimaliseren, en herberekenen !

Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

Iwan

Ja, ook al geprobeerd, helpt ook niet.  :-\
Het zal waarschijnlijk over een paar dagen bij haar ook wel over zijn net als bij dat ander lid, maar ik vind het nogal een vreemd iets, en ik kan zo niet bedenken waar het door komen kan.

Zijn nu meerdere leden online, en ene helf ziet de andere helft en hun posts niet, dus zijn meerdere mensen die andere mensen niet kunnen zien of hun post lezen.

LiroyvH

o...k dat is vaag...
sinds waneer heb je dat probleem?

P.S.
ben jij die Iwan van gsm-forum?
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Iwan

Sinds vandaag,
Ongeveer een maand geleden had een lid ook al over geklaagt, maar ik dacht dat hij wat verkeerd deed dus had er verder geen aandacht aangeschonken.

Als bij mij de server plat ligt waar het forum opstaat,
dan doet ie het nog wel bij de leden die niet alle berichten kunnen zien.

Ik heb het theme ook verander in default theme, misschien dat dat helpt, denk ut niet, maarja moet toch wat proberen.

Nee, k ben niet Iwan van Gsm-forum.

Burpee

Okay, misschien dat dit absoluut niet de oplossing is, maar enige tijd geleden heb ik zelf ook een soortgelijk onverklaarbaar probleem gehad.
Het probleem bleek bij de host te liggen.
Mijn host had de DNS van mijn domeinnaam veranderd in verband met een verhuizing van servers. Ik had echter bij 3 verschillende mensen in C:\Windows\system\etc\host (weet niet of dit klopt maar iig zoiets) de dns van mijn domein gedwongen vastgezet. Daardoor bleven deze drie mensen ook nog achter op het oude forum (waaronder ikzelf). Vervolgens konden al mijn gasten wel op het nieuwe forum maar wijzelf niet. (vervolgens bleek bij de verhuizing van de ene server naar de andere mijn phpbb database corrupt te zijn geraakt en kon daardoor niemand meer inloggen)
Nu is het misschien bij jou het geval dat er ook iets met je DNS aan de hand is. Ik zou persoonlijk niet weten wat, maar het effect van de twee verschillende fora komt mij wel heel bekend voor.

Iwan

Probleem lijkt opgelost te zijn,
ik hou het er maar op dat het probleem bij de host lag,
want server was gisteren ook behoorlijk vaak down.

Iwan

Vandaag is het omgedraait, wel wat afwisseling, maar nu kan ik dus de laatste berichtjes op forum niet zien en het laatste lid dat zich aangemeld heeft is ineens verdwenen net als mijn berichtjes van vrijdag.
Wel irritant want nu weet ik dus niet met zekerheid hoeveel leden er op het forum zijn en wat de laatste reactie is.   ???

Advertisement: