De 5 sterren

Started by martin47, July 14, 2004, 08:36:29 AM

Previous topic - Next topic

martin47

Hoi hoi,

Ik ben naar ik aanneem een Admin op mijn eigenste forum, dat klopt ook wel, want ik heb volledige toegang tot de Admin functies.

Maar als ik een bericht geplaatst heb, dan komt er aan de linker kant 5 sterren te staan met tekst eronder.  Maar ik heb niet de sterren van de Admin, maar van de SMF GOD ( hoogste aantal berichten ) tevens scheld ie mij daar nog voor uit ook....

Wat  kan dat wezen, is dat probleem bekend alhier of heb ik zelf wat over het hoofd gezien.

Vraag 2...

Wat kunnen de moderator nu eigenlijk meer dan een lid..... Ik zie namelijk geen apparte MOD knop verschijnen in de menu balk.... Behalve dat je uit gescholden wordt dat je wel moderator bent.... Zie ik dus geen enkel verschil...

Vraag 3...   Wat is het verschil tussen een GLOBAL moderator en Moderator???

Groetjes Martin

Compuart

1.
De sterren worden gebaseerd op je primaire ledengroep. Mocht je dus admin hebben aangevinkt in je secundaire ledengroepen en niet als primaire ledengroep hebben ingesteld, dan worden de bericht-gerelateerde sterretjes getoond.

2.
Een moderator kan een forum modereren, dat houdt in berichten verwijderen, afsplitsen, sticky maken, sluiten, etc. Mits hij daar natuurlijk de permissies voor gekregen heeft. Standaard staan deze wel ingesteld, maar je zou ze eventueel (deels) kunnen afnemen.

3.
Een global moderator is standaard ingesteld als iemand die op alle fora die hij kan zien modereer permissies heeft

Een moderator daarentegen heeft modereer permissies op de forums waar'ie moderator van is.
Hendrik Jan Visser
Former Lead Developer & Co-founder www.simplemachines.org
Personal Signature:
Realitynet.nl -> ExpeditieRobinson.net / PekingExpress.org / WieIsDeMol.Com

martin47

Hoi Hoi,

Ik heb 5 sterren van de Moderator staan ( groene ) en daarnaast zegt ie dus dat ik moderator ben, en SMF god ( hoogte rang voor de gebruikers zeg maar )...

Groetjes Martin

LiroyvH

dan moet je jezelf niet moderator maken van het betreffende forum... ;)
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

martin47

Nou als ik naar mijn status in de ledenlijst kijk en in mijn profiel, dan staat daar toch echt dat ik Admin ben....

Groetjes Martin

LiroyvH

ja uiteraard,
maar ik bedoel je moet jezelf geen moderator maken in een forum (zo'n ding in een categorie weet je wel :P)
Als je jezelf toevoegt als moderator namelijk, komen die sterren er.
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

martin47

Hoi Hoi,

Kan je niet ff een screendumpie maken waar je dat instelt dan, want ik kan me niet herinneren dat ik iets aangevinkt hebt... Je mag het ook mailen  [email protected]

Groetjes Martin

LiroyvH

nee ik kan op dit moment geen screen shtos maken,
maar het staat in je forum beheer :)
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

martin47

Zal daar nog eens gaan neuzen, vreemd vind ik het wel, want ik heb helemaal niets ingesteld volgens mij....

Maar we gaan ff kijken...

Groetjes Martin

martin47

Hoi XR.d

Ik heb nog ff lopen neuzen maar ik zal wel Blondt zijn, maar kan niets bijzonders vinden...

Zou jij niet eens willen kijken, log maar in dan als je wilt dan maak ik je ff admin...

Zou er heel erg mee geholpen zijn...

MvG  Martin...

owja  de link natuurlijk    www.computerdummy.nl/smfforum/index.php



Compuart

Forum Regels
Hier worden de regels van het forum uitgelegd
Beheerders: Martin, Mr_Somebody

Faq en Help Functies
Faq - help Uitleg hoe alles werkt hier op het forum
Beheerder: Martin

...etc

Je hebt jezelf bij alle bovenste boards toegevoegd als beheerder. Hierdoor zul je in al die forums groene sterren zien bij je berichten. Aangezien je al admin was, hoef je niet jezelf ook nog toe te voegen als moderator (mag natuurlijk wel, maar dan krijg je wel die groene sterren).
Hendrik Jan Visser
Former Lead Developer & Co-founder www.simplemachines.org
Personal Signature:
Realitynet.nl -> ExpeditieRobinson.net / PekingExpress.org / WieIsDeMol.Com

martin47

Compuart
Local Moderator
Full Member  <==============================


Hoi compuart,
Nu staan er dus netjes admin sterren :D :D, maar bij jouw staat aan de zijkant
Full member, bij mij dus forum verslaafde.  Is dat ook nog weg te krijgen???

Groetjes Martin

Compuart

Vanaf RC1 kun je de postgroup weg halen als er reeds een andere groep staat.
Hendrik Jan Visser
Former Lead Developer & Co-founder www.simplemachines.org
Personal Signature:
Realitynet.nl -> ExpeditieRobinson.net / PekingExpress.org / WieIsDeMol.Com

martin47

Hoi Hoi

En is die er al die RC1 of gaat dat nog wel ff duren???

groetjes Martin...

PS heb nog geen spijt dat ik overgestapt van SM naar SMF... alleen jammer dat de dump terug zetten niet wil lukken..... ( ik heb SMF kaal geinstalleerd ) en wou eigenlijk alleen de berichten en de ledenlijst overzetten.... maar dat wil niet lukken ....


LiroyvH

dan instaleer je toch yabb en de supermod, zet je de backup daarop terug en converteer je um alsnog naar SMF?
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

martin47

Hoi XrD,

Dat heb ik in eerste instantie geprobeerd, maar ook dat liep niet vlekkenloos, daarnaast blijft er na de update ook een hoop rotzooi achter die niet meer gebruikt wordt.

tevens de onnodige bestanden die er op de server achter blijven te denken valt aan al die gif plaatjes ( die voor de knoppen etc ) er ook allemaal dubbel op blijven staan. Ga daar maar eens aanstaan omdat weer allemaal op te schonen. Nu heb ik een schone database waar niet meer dan nodig is instaat...  Dit komt de snelheid weer tegoede....
Dus zal er niets anders opzitten dan de berichten handmatig over te kopieren van het ene naar het andere forum.... ( Knippen en Plakken )... Zijn maar 6000 berichten of zoiets :D

Groetjes Martin

LiroyvH

LoL...
maareeuhhhh,
dat wou je ook met username en alles erbij hebben staan?
want dan is 6000 berichtjes nog ontzettend veel werk hoor :P

wat ging er mis bij SM converteren... de template zeker?
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

martin47

Nee hoor, de template werd keurig geconventeerd, kreeg alleen maar database errors....

Supermod heeft een heleboel dingen ( mods erbij gebouwd in de loop der tijd ) en daarbij de nodige database aanpassingen gedaan, ik vermoed dat daar dus iets niet helemaal goed ging.

Ik had de laaste versie ( testversie ) dus na de 2.04 van April....

Ik heb nu al 4 gebruikers aan het werk gezet die me helpen met overzetten.... dus komt wel goed :D :D

Groetjes Martin

LiroyvH

oooh mooi zo ;)

ja die mods haalt smf eruit :)
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Advertisement: