moderator status instellen

Started by cyberkillmouseky, January 30, 2005, 04:45:23 PM

Previous topic - Next topic

cyberkillmouseky

Is het mogelijk om bepaalde leden van je forum direct een bepaalde status als global/moderator geven.
Bij moderator staat nu nvt , waar haal je dat weg?
En kan je ook een newbie een extra status geven, omdat dat persoon tot de achterban behoort, en het mee moet gaan regelen.

Zo ja, Hoe?
CRPS en CP, Chat en forum door en voor crps type 1 en chronisch pijnpatienten. Voor zowel patiënten, partners, ouders en kinderen van doelgroep en geintresseerde in omgaan en leven met chronisch pijn en invaliderende ziektes

Bullcat Webhosting

Maak die achterban lid van een nieuwe groep waarin je dus de zaken toekent die hij moet mogen, je zal dit dan wel zelf moeten doen uiteraard !


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

cyberkillmouseky

Weet iemand ook waar in het beheersscherm Moderator nvt, vandaan kan komen.
Dit zou wel handig zijn als je dat weg kan halen, dan kan je via instellingen een moderator weer minder  toestemmings geven dan de global moderator.
De laatste kan ik wel mensen aan toevoegen, maar dus niet bij moderator  ??? en dat is wat ik dus niet begrijp.

Cyber
CRPS en CP, Chat en forum door en voor crps type 1 en chronisch pijnpatienten. Voor zowel patiënten, partners, ouders en kinderen van doelgroep en geintresseerde in omgaan en leven met chronisch pijn en invaliderende ziektes

Bullcat Webhosting

Een moderator maak je iemand als je een board aanmaakt volgens mij, een global moderator is iemand die meerdere boarden onder zijn beheer heeft, maar ik kan het mishebben !


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

cyberkillmouseky

#4
Dat ben ik helemaal met je eens, het enige probleem waar ik tegen aan blijf lopen is dat moderator staat en blijft staan op nvt. ongeacht of je mensen beheerder van een board maakt.
En eigenlijk wil ik die functie gebruiken voor beperkte beheersmogelijkheden, maar door het nvt kan je dus niets aanpassen of instellen.
en daar ik na heel wat gedoe eindelijk 98% ok ingesteld heb staan, ben ik niet echt happig op mensen teveel mogelijkheden te geven wat ze kunnen uitspoken met een board.
Anders ben ik bang dat het regelmatig in het begin kan worden, "Cyber het hele board is opeens weg, ik heb nix gedaan"
Maar het is een forum voor en door patienten, waarvan ik er zelf dus ook één ben en kan het dus niet aan het alleen te moeten doen. of het geklooi van andere te moeten goed maken.
Maar ik geef niet op als ik het uitgevogeld heb laat ik het wel horen.
CRPS en CP, Chat en forum door en voor crps type 1 en chronisch pijnpatienten. Voor zowel patiënten, partners, ouders en kinderen van doelgroep en geintresseerde in omgaan en leven met chronisch pijn en invaliderende ziektes

Bullcat Webhosting

ja ga maar eens kijken bij de mods, daar staat een mod die elk lid losse zaken gan geven zoals bijvoorbeeld alleen backup maken in beheer, dan krijgt hij / zij een beheer knopje met 1 optie, backup maken dus !

EVen rondkijken dus bioj die mod's


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

Herman's Mixen

moderator is pas van toepassing als er daadwerkelijk een lid in de groep moderator zit dus je zult eerst een lid daarvan lid moeten maken  !!!
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

cyberkillmouseky

#7
Quote from: The Burglar! on February 05, 2005, 09:00:16 PM
moderator is pas van toepassing als er daadwerkelijk een lid in de groep moderator zit dus je zult eerst een lid daarvan lid moeten maken !!!


Dat is mij bekend, heb nu maar als nood sprong een "groep junior moderator" genaamd gemaakt.
Omdat ik bij moderator niemand kan toevoegen omdat daar NVT staat wat niet weg te krijgen is, omleip van te worden. En slapeloze nachten.
Maar door extra moderator groep aan te maken probleem nu deels opgelost.
Is het trouwens mogelijk om mensen een andere ook naar een  andere status te zetten? Dan bedoel ik je start als newbie na bericht x volgende stap ect ect.


groetjes
CRPS en CP, Chat en forum door en voor crps type 1 en chronisch pijnpatienten. Voor zowel patiënten, partners, ouders en kinderen van doelgroep en geintresseerde in omgaan en leven met chronisch pijn en invaliderende ziektes

jacbier

Het instellen van de status van leden is een standaard optie in SMF.

Ga naar het beheerscherm
Klik op de link 'Bewerk ledengroepen'  onder het kopje 'Functies voor leden'.
Ga naar de tabel 'Bericht-gerelateerde ledengroepen'
Klik op 'Aanpassen' om de naam van de groep en het aantal berichten te wijzigen.


Voor wat betreft jou ander probleem is de oplossing ook simpel (als je het weet).
Ga naar het profiel van de persoon die je global moderator wilt maken.
Klik op de link 'Account gerelateerde instellingen' onder het kopje 'Profiel wijzigen'
Ga naar de optie  'Primaire ledengroep:'  en stel deze in op 'Global Moderator' of 'Moderator.

Zo, jij kunt weer rustig slapen.

Jacques

cyberkillmouseky



Zo, jij kunt weer rustig slapen.

Jacques

Quote


Dank je wel, en slapen doen we weer als een roos

monique aka cyberkillmouseky

CRPS en CP, Chat en forum door en voor crps type 1 en chronisch pijnpatienten. Voor zowel patiënten, partners, ouders en kinderen van doelgroep en geintresseerde in omgaan en leven met chronisch pijn en invaliderende ziektes

Advertisement: