News:

SMF 2.1.4 has been released! Take it for a spin! Read more.

Main Menu

!!! WAARSCHUWING upgrade naar 2.0 RC1 !!!

Started by Fire & Safetyfora, February 06, 2009, 02:19:55 AM

Previous topic - Next topic

Fire & Safetyfora

Beste mensen,

Gisteren heb ik mijn forum welke op 1.1.7 draaide geupgrade naar de versie 2.0 RC1. Helaas :( Alles behalve soepel! De SQL database slaat steeds op tilt en het gevolg is nu dat hij de hele nacht bezig is geweest met upgrade met een CPU van 100%. Uiteindelijke resultaat is 0. Nu is het forum niet meer online en ik weet niet hoe ik het op moet lossen. Ik heb het nog nooit zo erg gehad met SMF :(

Komt dit vaker voor? Hoe moet ik dit oplossen? Hoe kan ik dat forum door die upgrade heen helpen?

Groet Ronald.


LiroyvH

Hallo Ronald,

wat ging er niet soepel?
Foutmelding?

CPU van 100% is nogal vreemd als dat zomaar gebeurd...
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Fire & Safetyfora

Nou de databes is steeds bezig met een heleboel dingen maar ik heb geen idee wat. (hele nacht bezig geweest) Het is zelfs zo erg dat heel SQL eruit knalt en alle websites die daar op draaien ook. SQL heb ik ook al herstart samen met mijn host en daarna opnieuw geprobeerd de upgrade.php te draaien dit ging een heel stuk goed totat hij tegen een error aan liep en verviel weer in het connect probleem en de CPU ging gelijk weer naar 100%. Ik vermoed dat dit alles ook komt doordat hij niet kon connecten met de database. Hij geeft als foutmelding dat hij niet kan connecten met de database door een overrun op de sql database. Knappe upgrade dus :)

Maar helaas ligt het forum er nu uit en ruim 1200 leden kunnen nu niet forummen :( Ik weet niet wat ik moet doen nu en mischien is upgrade.php niet helemaal goed? Misschien een te grote overstap van 1.1.7 naar 2.0RC1? Help mij aub....

Fire & Safetyfora

Heeft iemand enig idee hoe het komt dat de CPU van de database steeds op tilt slaat? Ik kom nu niet eens meer in de upgrade.php pagina. Zal er iets fout staan in deze pagina???

Fire & Safetyfora

Unable to connect to database - please check username and password are correct in Settings.php

Deze melding krijg ik steeds maar de gegevens in settings.php kloppen wel degelijk. Nog door iemand anders na laten kijken ook! Ik heb ook op de hoofdletters gelet! Hij is halvewege zijn upgrade eruit geknalt. Wat moet ik nu doen???

Groet Ronald.

Fire & Safetyfora

Het forum is nu 2 dagen down geweest en langzaam aan kunnen we weer gaan herstellen! Het is raadzaam zeker nog even te wachten met upgrade naar 2.0 want daar zit een behoorlijke fout in. Helaas kan ik niet achterhalen waar deze fout precies zit maar de upgrade heeft de hele SQL database neer gelegd inclusief alle ander websites die ook gebruik maken van de SQL database op deze server!!!

Pas dus op hiermee!!!

Herman's Mixen

ik zou de server eerder na gaan kijken aangezien ik deze en eerdere smf versies getest heb en geen CPU problemen ben tegengekomen tijdens een upgrade.

dit duid bij mij op een verkeerde server config
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Fire & Safetyfora

Quote from: The Burglar! on February 07, 2009, 07:39:07 AM
ik zou de server eerder na gaan kijken aangezien ik deze en eerdere smf versies getest heb en geen CPU problemen ben tegengekomen tijdens een upgrade.

dit duid bij mij op een verkeerde server config

Heb jij ook je forum geupgrade van 1.1.7 naar 2.0?

Ik heb nu het forum van 1.1.7. naar 1.1.8. geupgrade dat ging goed zonder al te veel problemen maar nou zit ik in twijvel of ik hem toch alsnog naar 2.0 zal brengen aangezien alle elande afgelopen dagen....

Fire & Safetyfora

Quote from: The Burglar! on February 07, 2009, 07:39:07 AM
dit duid bij mij op een verkeerde server config

Heb je ook een idee welke config er dan verkeerd staat??? Alle andere upgrades heb ik geen problemen mee gehad....

Robbers

Ik heb net als test een forum geupdate van 117 naar rc1 en geen enkel probleem ondervonden.

LiroyvH

Van 1.1.7 naar RC1 ging vlekkeloos.
Nergens last van, niets geen hoge CPU load.

Als je zelf de site niet host is het moeilijk voor jou om te zien wat er precies gebeurd en kun je de instellingen ook niet zelf wijzigen. Contact opnemen met je host is dan het beste wat je kunt doen.

Het is voor ons moeilijk in te schatten wat er bij jou fout gaat zonder een sprankje details.
Ik had nog geprobeerd je te bereiken via PM een paar dagen terug maar je antwoordde helaas niet, nu heb ik er te weinig tijd voor ben ik bang.


- Liroy
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Fire & Safetyfora

Quote from: Robbers on February 07, 2009, 11:20:41 AM
Ik heb net als test een forum geupdate van 117 naar rc1 en geen enkel probleem ondervonden.

Ik sta nu inmiddels op 1.1.8 en heb de bestanden voor de upgrade naar 2.0 geupload maar helaas ik heb nog niets gedaan alleen de bestanden op de server gezet en hij zzit nu weer in zijn 100% CPU. Mijn host weet ook niet waar dat aan kan liggen....

Quote from: CoreISP on February 07, 2009, 11:37:12 AM
Van 1.1.7 naar RC1 ging vlekkeloos.
Nergens last van, niets geen hoge CPU load.

Als je zelf de site niet host is het moeilijk voor jou om te zien wat er precies gebeurd en kun je de instellingen ook niet zelf wijzigen. Contact opnemen met je host is dan het beste wat je kunt doen.

Het is voor ons moeilijk in te schatten wat er bij jou fout gaat zonder een sprankje details.
Ik had nog geprobeerd je te bereiken via PM een paar dagen terug maar je antwoordde helaas niet, nu heb ik er te weinig tijd voor ben ik bang.


- Liroy

Excusses dat ik niet terug heb gereageerd van de week. Ik heb inmiddels je PM beantwoord.

Groet ronald.

EdwinK

Quote from: CoreISP on February 06, 2009, 03:32:21 AM
Hallo Ronald,

wat ging er niet soepel?
Foutmelding?


Kan natuurlijk niet voor Ronald spreken, maar ik merk dat het upgraden niet echt soepel verliep. Moest voor de backup iedere keer weer opnieuw de upgrade.php draaien en dan kiezen voor 'continue where upgrade stopped' (or something like that, can't remember it. Now that it is actually upgrading this pops up:

Error!
Server has not responded for 30 seconds. It may be worth waiting a little longer or otherwise please click here to try this step again

De uopgrade gaat wel door, maar dit is natuurlijk wel heel erg lastig.

|| foto-site ||

LiroyvH

Dat kan, dan is de server niet zo snel met het verwerken van de query's.
Als de upgrade nog door gaat kun je de error voor zover ik weet gewoon negeren.
Als je wacht zou ie weer verder moeten gaan als ie klaar is met het punt waar ie op dat moment mee bezig is.
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

EdwinK

Ja, het werkt wel, dus zo ver goed.

Maar nu:

Quote
Fatal error:  Cannot redeclare highlighter() (previously declared in /home/bookieb/public_html/bobevers/Sources/Subs.php:4194) in /home/bookieb/public_html/bobevers/Sources/Subs.php on line 4295
|| foto-site ||

LiroyvH

((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

EdwinK

#16
Volgens mij allemaal uitgeschakeld, maar kan er eentje vergeten zijn.

(edit: Net eventjes gekeken met phpadmin, en er is inderdaad een plugin die iets highlight, dus ga ik er vanuit dat die toch niet uitgeschakeld was.)
|| foto-site ||

LiroyvH

((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Han

Om anderen die de upgrade willen gaan doen een hart onder de riem te steken.

Ik heb daarnet op ons testforum zonder problemen een upgrade uitgevoerd van "SMF 2.0 Beta 3.1 Public" naar "SMF 2.0 RC1".
Ik heb dus geen databaseproblemen gehad zoals hierboven beschreven zijn. Wij draaien geen grote modificaties op ons forum maar doen alleen wat kleine modificaties in bestaande bestanden wat het upgraden natuurlijk wel gemakkelijker maakt.

Fire & Safetyfora

Voor jullie informatie: Ik hoor steeds meer mensen om mij heen die probleemloos de nieuwste versie upgrade. Mijn host gaf eerst de schuld aan de RC versie omdat deze nog niet stabiel was. "Het heet niet voor niets een RC versie" werd er gezegd.

Ik heb nou de systeembeheerder zo ver gekregen naar de sever te gaan kijken. Het is natuurlijk wel erg raar dat "bijna" iedereen probleemloos kan upgrade en ik met zoveel problemen heb gezeten. Echt een verklaring weet hij er nog niet voor en de reden dat de server meteen omhoog schiet naar 100% CPU vond hij ook wel vreemd. Overigens is dit CPU probleem opgetreden na de upgrade wat ik wel vreemd vind en hij ook... Heeft iemand hier misschien een verklaring voor...??

Overigens was er wel een over actieve firewall die bestanden tegen hield maar dit niveau is nu drastisch terug geschroeft. Dit was een FTP probleem volgens hem maar ik zit nog steeds met het connectie probleem van het forum. Ik krijg dagelijks meerdere mailtjes dat SMF niet kan connecten met de database. Database connection zit dus nog steeds een kink in de kabel maar wat kan dat zijn en hoe los ik/wij dat op...??

Groet Ronald.

Advertisement: