Knop voor SMF shop.

Started by -Sas-, October 30, 2011, 04:06:41 PM

Previous topic - Next topic

-Sas-

Nadat ik SMF shop 3.1.7 heb geinstalleerd in SMF 1.1.15 heb ik geen `shop knop` meer op het forum. Het thema dat we gebruiken
is: bisdakworldgreen
Link: http://custom.simplemachines.org/themes/index.php?lemma=1312
Wil / kan iemand mij uitleggen hoe ik hier de `shop knop` weer in kan krijgen?

Dank u  :)

Herman's Mixen

open het bestand /Themes/naam_van_je_theme/index.template.php

Code (vind) Select

if ($context['current_action'] == 'theme')
$current_action = isset($_REQUEST['sa']) && $_REQUEST['sa'] == 'pick' ? 'profile' : 'admin';


Code (er na toevoegen) Select

// Begin SMFShop code
if ($context['current_action'] == 'shop')
$current_action = 'shop';
if (in_array($context['current_action'], array('shop_general', 'shop_items_add', 'shop_items_edit', 'shop_cat', 'shop_inventory', 'shop_restock', 'shop_usergroup')))
$current_action = 'admin';
// End SMFShop code


Code (vind) Select


<a href="', $scripturl, '?action=calendar">' , $txt['calendar24'] , '</a>
</td>' , $current_action == 'calendar' ? '<td class="maintab_active_' . $last . '">&nbsp;</td>' : '';


Code (er na toevoegen) Select

//Begin SMFShop code
//loadLanguage("shop");
echo ($current_action == 'shop' || $context['browser']['is_ie4']) ? '<td class="maintab_active_' . $first . '">&nbsp;</td>' : '' , '
<td valign="top" class="maintab_' , $current_action == 'shop' ? 'active_back' : 'back' , '">
<a href="', $scripturl, '?action=shop">Shop</a>
</td>' , $current_action == 'shop' ? '<td class="maintab_active_' . $last . '">&nbsp;</td>' : '';
//END SMFShop code


Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

-Sas-


Herman's Mixen

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

-Sas-

Een vraagje.... Ik zie bij bovenstaand thema (bisdakworldgreen) als ik naar `huidig thema` ga staan:
`Pas het style.css bestand aan. (kleuren, fonts, enz.) `

Er word dan een voorbeeld gegeven hoe dat thema er met lichtblauw uit ziet. Daaronder staat:
`Bewerk thema - style.css`

Maar hoe kan ik dan daadwerkelijk die lichtblauwe kleur ook op het forum instellen?

-Sas-

Laat maar  ;) We proberen het nu met een ander thema... Toch bedankt  :D

Herman's Mixen

door met photoshop de images aan te passen of het style.css / index.css aan te passen maar ik zou daar niet de standaard editor voor gebruiken maar gebruik : notepad, notepad++ of iets dergelijks  ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

-Sas-

Gezien het andere thema niet werkt op ons forum moet ik toch op deze verder. Maar uhmmmm Snap niet helemaal wat je bedoeld en
wat ik nu moet doen om die kleur om te zetten.

Herman's Mixen

plaats een screenshot zodat ik kan zien wat je bedoelt ?!
en als het niet lukt met de knoppen attach dan ook even je index.template.php !!

dat andere topic jij als topic starter kan gewoon je eigen bericht aldaar verwijderen
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

-Sas-

Als ik naar mijn beheerscherm ga en kies voor `huidig thema` Krijg ik onderstaand menu op mijn scherm.
In dat menu kies ik voor `pas het style.ccs bestand aan`:


Vervolgens krijg ik dan bovenin mijn scherm dit kleurvoorbeeld:


Daaronder staat dit:


Hoe pas ik het thema dan aan op de voorbeeldkleur die gegeven word? Als ik op opslaan ofzo klik blijft de
groene kleur ingesteld.

Herman's Mixen

die groene kleur blijft omdat dat images zijn catbg en catbg2 zo even uit me hoofd te noemen

in de style.css (welke je extern) dient te bewerken met bijvoorbeeld notepad++
in die editor die standaard in SMF zit zou ik het niet proberen aangezien dit je gehele style van je theme kan slopen...
waardoor je dus de hele layout kwijt bent vandaar dat ik zeg dat je een externe editor moet gebruiken...

download style.css via FTP naar je pc bewerk hem of hier attachen als bijlage zodat ik naar de style kan kijken en eventueel die images er uit filter op die plek.
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

-Sas-

Als je dat voor me zou willen doen ben ik je erg dankbaar!! Ik heb namelijk geen idee waar ik dan naar kijken moet.
Ik heb hem (dat style.ccs) bijgevoegd vanuit mijn FTP.


Herman's Mixen

Oke even een snelle aanpassing gedaan bij deze zijn de catbg images uitgefillert dus je zou die blauwe kleuren nu moeten zien
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

-Sas-

Nee... helaas nog steeds groen hihi

Herman's Mixen

heb je browser cache wel geleegt of caching aan staan ?!
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

-Sas-

Ik heb eerst op mijn pc dat style.ccs verwijderd uit de map en vervangen door die van jou.... Daarna heb ik op de site eventjes
een ander thema erop gezet. Bisdakworldgreen helemaal verwijderd. Toen heb ik vanuit mijn computer de aangepaste Bisdak
weer erop gegooit.

Herman's Mixen

de style.css op de server kan je gewoon laten staan en tijdelijk hernoemen naar bijvoorbeeld style.css1 ofiets dergelijks dan die style.css die ik heb aangepast terug uploaden waar je hem vandaan had gehaald via FTP ;)

naar je site en CTRL+F5 om hard te refreshen
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

-Sas-

En nou even voor de blondjes onder ons hehehe  ;D Ik moet dat oude Style.ccs bestand terug zetten bij Bisdak op FTP... Alleen dan de naam op Style.ccs1 zetten.... En dan de style.ccs die ik van jou heb daarbij zetten...
Naar de site gaan en CTRL+F5 ?

Herman's Mixen

yup op die manier ;)
zo houd je namelijk het orgineel mocht er wat fout zijn gegaan ergens, dat is altijd handig dan weer het theme te downloaden of wat dan ook
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

-Sas-

Snap der niks van wat ik niet goed doe  :-\ Misschien moeten vrouwen gewoon niet (computer) technisch doen ofzo.
Maar ik heb alles gedaan, maar het blijft groen.

Advertisement: