Forsøkt å installere Custom Theme / Design - brukte til feil forumversjon

Started by inkie, June 14, 2012, 01:15:30 PM

Previous topic - Next topic

inkie

Jeg forsøkte å friske opp forumet litt i dag, og fant et design som så flott ut. Litt for sent så jeg at dette var beregnet for versjon 2.0 og ikke 1.1.11 som jeg bruker.

Etter å ha forsøkt litt frem og tilbake nå så ender jeg opp med denne meldingen Kunne ikke laste utseende til 'html_above'.

Det jeg lurer på er: Hva kan jeg gjøre for å vende tilbake til Classic Theme / Std design på forumet og få tilgang til admin siden?

Kan naturligvis bidra med mer info om dette trengs. Og veldig takknemlig for hjelp.


Marcus Forsberg

Prova att lägga till ?theme=1 i slutet av webbadressen:

Quotehttp://www.dinhemsida.tld/index.php?action=admin;theme=1

:)

inkie

Takk takk og atter takk. Dette funket så bra som helst.

Jeg kunne fremdeles tenke meg å freshe opp forumet litt - men det bør vel gå bra så lenge jeg holder meg til et Theme som er merket med 1.1.11?

Det er vel så enkelt at jeg laster ned det nye Theme, unsipper det, og laster det opp i en ny mappe på serveren, og setter Pathen til denne mappen? Eller er det noe annet jeg bør huske på?

Sorry for litt off topic, men om du kan hjelpe er det fint.

R

Marcus Forsberg

Ja, alla teman som funkar med någon av 1.1.x-versionerna (1.1.1 fram till och med 1.1.16) ska gå att använda. Du ska egentligen inte behöva unzippa det själv, utan du kan bara ladda upp det via administrationen, under "Themes and layout", längst ner.

Sen kan det vara på sin plats att uppdatera från 1.1.11 upp till 1.1.16 eftersom du ligger fem versioner efter som det är nu, och var och en av dessa versioner innehåller en viktig säkerhetsuppdatering som kan skydda ditt forum från hackare och liknande!

inkie

Jeg oppdaterte i dag fra 1.0.9 til 1.1.11 - det gikk automatisk fra admin sidene.

Men oppgradere fra 1.1.11 til 1.1.16 - da bør jeg vel laste upgrade pack fra smf? Og laste opp filene via FTP?

Egentlig kunne jeg tenke meg å oppgradere til 2.0, men det går kanskje ikke?

Marcus Forsberg

Det går absolut att uppgradera till 2.0 med hjälp av "Large upgrade" här: http://download.simplemachines.org/

Alla inlägg, ämnen, tavlor, medlemmar osv på ditt forum kommer finnas kvar. Men om du har installerat några mods på forumet så kommer de att försvinna, och vissa av dem kanske inte finns till 2.0. Generellt sett är det dock en bra idé att uppgradera till 2.0 framför 1.1.16 om det är möjligt för dig - Nyare = bättre! :)

Om du dock vill vara kvar på 1.1.x finns alla uppgraderingar här: http://custom.simplemachines.org/upgrades/

Då laddar du ner dem en och en (först SMF 1.1.11 to SMF 1.1.12, sen SMF 1.1.12 to SMF 1.1.13, osv) och installerar dem via Package Manager i administrationen.

inkie

Mange takk for hjelp Marcus. Appreciated.

Tar du på deg oppdrag mot betaling?

Det virker som du har god kontroll på dette, og jeg / vi trenger stadig hjelp. Men vi er villige til å betale deg for hjelpen.

Gi beskjed, eventuelt send meg en mail til [email protected] så kan vi bli enige.

Mvh R

Marcus Forsberg

Jag tar absolut mot olika typer av uppdrag mot betalning! :) Tänker du dig hjälp med uppgradering till 2.0 då och/eller något annat? Det bör gå att maila mig direkt med ikonen under min visningsbild, så hör gärna av dig. :)

Advertisement: