SMF verhuizen van host, database blijf op bestaande host

Started by wr.ehrhardt, February 24, 2014, 04:55:48 AM

Previous topic - Next topic

wr.ehrhardt

Hallo,

Ik kan overal wel vinden hoe ik het forum moet verplaatsen naar een andere host.
Maar ik wil de database op de host houden waar hij nu staat.
Wil ook niet gaan experimenteren en het risico lopen dat ik de database verlies.
Kan iemand mij hierbij helpen?

Groeten Werner

wr.ehrhardt

Het punt is namelijk, ik heb mijn website op een gratis host staan, wel met database ondersteuning maar ik vind het niet lekker werken. (hostinger)
Het forum en db staat nu op een betaalde host (van een lokale ruilkring die ik beheer).
Maar wil dus eigenlijk het forum op mn eigen host en db op die betaalde host.

Dat was tenminste de insteek, maar is niet mogelijk begrijp ik?

Herman's Mixen

dat is inderdaad niet mogelijk, of je hebt je forum en database bij de ene of bij de andere ...
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)


Black Tiger

Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom zou dat eigenlijk niet kunnen volgens jullie?

In je Settings.php staat het volgende:
$db_server = 'localhost';
Daar kun je ook een andere host of ip adres invullen en op die manier dus je database op een andere server hebben staan.

Daar kleven echter wel 3 nadelen aan.
1.) Zou wel eens kunnen gaan vertragen, want voor elke scheet waarvoor de database aangesproken moet worden, zul je dus over internet moeten. Als dat al niet vertragend werkt is het ook gevoeliger voor sniffing.
2.) Het verhoogt je dataverkeer, dus als je daar een kleine limiet op hebt is dat niet fijn.
3.) Misschien nog wel de belangrijkste.... de meeste hosters hebben poort 3306 afgesloten voor extern verkeer om te voorkomen dat mensen van buitenaf bij de Mysql database kunnen komen. Dit voorkomt met name ook bruteforce pogingen van hackers op de database van buitenaf. Dus het zou me niet verbazen als het vanwege de hosting niet kan.
Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen

in Theorie is het inderdaad mogelijk maar de praktijk wijst wel degelijk anders uit :D
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Dat zal dan vermoedelijk met het punt wat ik onder 3 noemde te maken hebben. Er zijn namelijk ook hosters die sowieso een aparte server voor database gebruik hebben en daar werkt het ook op. Alleen is dat dan weer meestal op hun eigen subnet.;)

Maar maakt verder niet uit, het is in elk geval onverstandig om het te gaan splitsen.
Greetings, Black Tiger

LiroyvH

Ja het kan inderdaad, maar ik het zou het niet aanraden als de server in een compleet ander datacenter staat... En al helemaal niet als ie aan de andere kant van de wereld staat.
Die functie bestaat eigenlijk voornamelijk voor multi-server stacks waarbij de mySQL server wel in hetzelfde netwerk staat maar niet op dezelfde server als de webservices. Dit wordt voornamelijk gebruikt bij erg grote fora.

Mogelijke problem:
1.) Als de verbinding tussen de twee servers slecht is levert dat problemen op, tot aan hoge loads op de webserver aan toe omdat de PHP processen blijven hangen
2.) Als de verbinding wegvalt ligt het plat, je hebt dus eigenlijk twee single points of failure; 50/50 zegmaar: als 1 van de 2 wegvalt dan valt de ander ook weg
3.) De meeste hosts sluiten, gelukkig, de mySQL poorten waardoor een verbinding naar buiten toe/van buitenaf naar binnen toe niet mogelijk is op de mySQL poort; soms kan je daar een uitzondering voor aanvragen.
4.) Je moet wel zorgen dat je access hosts toevoegt aan de database.
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Advertisement: