News:

Wondering if this will always be free?  See why free is better.

Main Menu

Probleem met menu TinyPortal

Started by Pieszyce, April 29, 2023, 06:33:20 PM

Previous topic - Next topic

Pieszyce

Hallo,

Het probleem is deze, dat ik bezig was met het aanpassen van de tekst van het reglement, waarvan de button in de menubalk staat. Ineens stonden alle buttons niet meer op de plaats waar ze stonden.

Wat ik ook deed, ik kreeg ze niet verplaatst. Heb toen alle button's gedeactiveerd en ben weer opnieuw begonnen. Toch, ondanks dat ik posities aangeef, komen ze niet te staan waar ik ze wil.

Reglement staat nu achter index, wil ik hem in het midden ergens terugzetten, voldoet hij niet aan mijn verzoek.

https://polenforum.nl/forum-over-polen/index.php

Wat doe ik verkeerd? Moet ik bij positie bepalen ook de vaste buttons meetellen?

Groetjes
Pieszyce
Gebruikt SMF 2.1.4 © 2023, Simple Machines,
TinyPortal 2.2.2 © 2005-2022
Curve2 Color Changer    1.4.1    
 Optimus    3.0 Beta 
 Post Subject Length    1.1

Pieszyce

Nadat ik op 29 april ineens een menu had, wat voorheen stabiel was maar nu door elkaar stond. Schijnt er ook nog iets anders gaande te zijn.

@rjen sorry als ik je lastig val maar: Dit kreeg ik vanavond te zien in ene mail.

Search Console

Problemen met Gebruiksgemak op mobiele apparaten gevonden in polenforum.nl
Aan de eigenaar van polenforum.nl:

Search Console heeft 2 problemen van het type Gebruiksgemak op mobiele apparaten op je site gevonden. De volgende problemen zijn op je site gevonden. We raden je aan deze problemen zo mogelijk op te lossen om te zorgen voor de best mogelijke functionaliteit en dekking in Google Zoeken.
Belangrijkste problemen
•    Klikbare elementen te dicht bij elkaar
•    Tekst te klein om te lezen

Ben op die google search wezen kijken, maar kom er niet uit.

En als ik op Google de mobieltest doe is het forum inderdaad niet te zien, terwijl dat eerst wel zo was, wat zie ik over het hoofd?

Groet
Pieszyce
 Optimus    3.0 Beta 

@rjen

Ik heb geen idee.... Wat geeft je de indruk dat dit met TinyPortal van doen heeft?

Running SMF 2.1 with latest TinyPortal at www.fjr-club.nl

Pieszyce

Hai,

Omdat het ,menu, van TinyPortal ineens totaal door elkaar lag, echt, niets stond meer op de oude plek, en wat Mobiel betreft dacht ik, dat ik dat ook in TP ergens moest aanvinken.

Ik krijg trouwens nog steeds nit alles zoals ik wil, als ik bijvoorbeeld "Met de auto naar Polen" voor of na "Wegenforum sectie Polen" wil zetten lukt dat niet.
 Optimus    3.0 Beta 

@rjen

Ik neem aan dat je de menu manager gebruikt. Ik zou moeten zien wat er precies aan de hand is. Kun je me een admin account geven zodat ik kan zien wat er aan de hand is?

Ik bedoelde met name de Google test bevindingen: dat staat zo te zien los van de menu manager.

Pieszyce

Ja ik gebruik de menumanager

Maar iets blokkeert, weet ook niet wanneer ik positiebepaling moet starten,gelijk vanaf Index, of pas na Leden.

Weet je ook of er een MOD is voor het goed mobiel functioneren? Het gekke is dat alles mobiel werkte en nu ineens niet.
 Optimus    3.0 Beta 

@rjen

Ik heb net even je site bekeken en als ik de positie van bijvoorbeeld het reglement verander, naar de juiste locatie werkt dat gewoon.

Misschien een misverstand: de 'positie' in de lijst werkt niet voor menu buttons: deze kan je plaatsen door gebruik te maken van de optie "Add button in menu after". Daar kies je de menu optie waarna de button moet komen...

Herhaal dit voor alle menu opties en je bent er..

You cannot view this attachment.

@rjen

Hmm, ik heb nog wat geprobeerd en er lijkt iets vreemds aan de hand te zijn: soms werkt het wel, soms niet.

Vraag: is er iets veranderd aan je site? Het lijkt er een beetje op dat er iets van caching op de server is angezet..

@rjen

Wat betreft de mobiele weergave stond het default thema aangevinkt als niet-responsive..

Heb ik uitgezet...

Pieszyce

Je bent geweldig, ik ben al een ouwe vent, die nooit iets geleerd heeft over PC's, maar gewoon begonnen is, en met vallen en opstaan veel voor elkaar kreeg.

Soms loop ik vast, met html kon ik altijd uit de voeten maar tegenwoordige systemen zijn vaak een mistbank.

Nee, er is niets verandert, het gebeurde, terwijl ik met de header in die reglement pagina bezig was en de tekst aan het bijwerken was. Ik wilde terug naar het forum en zag dat het menu totaal anders was. Ik ga de host mailen met de vraag of caching is aangezet.

Je hoort nog van mij, in ieder geval bedankt zover.  ;D
 Optimus    3.0 Beta 

Pieszyce

Heb Google mobiel test gedaan en het werkt weer als een tierelier. ;D
 Optimus    3.0 Beta 

@rjen

Quote from: Pieszyce on May 02, 2023, 06:38:32 AMHeb Google mobiel test gedaan en het werkt weer als een tierelier. ;D

Die instelling in TinyPortal heeft zichzelf niet veranderd... dus je hebt dit ws zelf aangepast (ws per ongeluk)

Pieszyce

Zou kunnen, zal beter opletten, heb een erg snelle muis, zal hem wat langzamer zetten.

Nogmaals bedankt, ik ga aan de slag, vannacht maar 1 uur geslapen wegens allergie medicijnen dus wordt nu tijd dat ik echt wakker wordt.  ;D
 Optimus    3.0 Beta 

Pieszyce

Iets is er nog niet goed, heb in het menu alles nu uitgeschakeld.

Als ik webcams achter leden plaats gaat dat goed, maar plaats ik drie buttons meer dan staat hij of ineens achter index, of ineens achter anderen, dus een echte vaste plaats is niet te bepalen.

Zijn daar meer klachten over?
 Optimus    3.0 Beta 

Pieszyce

Na een uurtje klussen is het gelukt, niet zoals het was, maar aanvaardbaar.  ;)

Niet meer aankomen dus.  ;D
 Optimus    3.0 Beta 

@rjen

Ik heb deze klachten niet eerder gehoord. Zelf gebruik ik de menu manager niet hiervoor: ik heb de buttons met sub buttons in subs.php gezet.

Ik zal eens een keer in een test site testen met veel opties (zoals jij hebt).

Als ik het kan reproduceren kan ik het wellicht oplossen

Pieszyce

Okimedoki   ;D  Ik wacht rustig af.

Optimus    3.0 Beta 

@rjen

Ter info: ik heb je probleem kunnen reproduceren, het ligt dus niet aan jouw site. Weet nog niet wat de oplossing is, maar daar komen we vast wel uit

Pieszyce

Hai,

Daar had ik al een vermoeden van en we wachten rustig af. Op het moment is het stabiel.
 Optimus    3.0 Beta 

@rjen

Het blijft ook stabiel: de problemen zullen ontstaan als je besluit een menu knop er tussenuit te halen: daar gaat de menu manager niet zo lekker mee om

Advertisement: