foutmelding: 8: Undefined variable: current_action

Started by Katrien, October 13, 2009, 03:26:34 AM

Previous topic - Next topic

Katrien

Beste allemaal

allereerst wil ik graag kwijt dat we reuze blij zijn met ons SMF forum.

We draaien nu een tijdje en alles gaat goed, behalve het volgende:

Onze error log wordt overspoelt met foutmeldingen. Alle meldingen lijken op elkaar:

8: Undefined variable: current_action
File: /home/oneplace/domains/1place4nzb.eu/public_html/Themes/default/MessageIndex.template.php (main_above sub template - eval?)
Line: 532

File: /home/oneplace/domains/1place4nzb.eu/public_html/Themes/default/EzPortal.template.php (main_above sub template - eval?)
Line: 535

File: /home/oneplace/domains/1place4nzb.eu/public_html/Themes/default/Login.template.php (main_above sub template - eval?)
Line: 535

Hierboven dus een paar voorbeelden. Ik kan het forum goed bedienen dat is geen probleem, maar voel me toch echt een leek als we dieper in de materie moeten gaan.

We hebben SMF 1.1.10 (engels) en  EzPortal 0.3.2

Kunnen jullie ons helpen hoe dit op te lossen? we grijgen gemiddeld 1500 pagina's per dag vol met deze errors.

Heel erg bedankt.

Met vriendelijke groet
Katrien
1place4nzb.eu
Pls visit www.1place4ads.nl for advertisement design.

Herman's Mixen

Ik zou dit modje installeren Language File Compare aangezien je foutmeldingen op de taalbestanden duiden.

deze mod geeft aan welke $txt strings in welke file missen en compaired deze met de huidige taal english zodat jij kan zien welke $txt strings je in bijvoorbeeld de nederlandse taal moet meenemen in bestand Y,X.

dan rest alleen het overnemen van de $txt strings naar de juiste taalbestanden.
kan zijn dat je deze zelf hier en daar moet vertalen.

Met vriendelijke groet, The Burglar!

House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

BrianVB

Het ziet er naar uit dat alles met Ezportal te maken heeft edit in Login.template

Katrien

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal dit doornemen met iemand die er meer verstand heeft als ik lol.

Alleen zie ik dat je het ook over de nederlandse taal hebt. Ons forum is standaard engels. Nederlands komt alleen voor in de boards/topics/posts zelf. Maakt dat nog wat uit in je advies The Burglar?

Daarnaast kunnen we deze mod installeren op een live draaiend forum?

Graag hoor ik van je en alvast bedankt.

Garoetjes
Katrien

Herman's Mixen

Ik heb inderdaad gelezen dat het om een Engels talig forum ging, maar weet dan ook niet of er meerdere talen gebruikt worden.

En aangezien het 'lijkt' aan de Errors te zien dat het om taalbestanden gaan.

De mod is gewoon weg op een live-site te installeren, mocht je dit niet zelf aan durven laat het even weten dan zal ik andere adviezen geven.

Ik ken dan zelf het EZPortal project niet volldoende maar ben er zeker van dat VBgamer45 hier verder opterug komt na de publieke releases van RC2. In zovere ik het heb kunnen volgen in de CM boards.

Btw wat kun je me vertellen wat er op de volgende lijnen staat van de bestanden :

/Themes/default/MessageIndex.template.php

line  530-540

Themes/default/EzPortal.template.php

line  530-550

/Themes/default/Login.template.php

line 530-550

anderzijds zou je die bestanden aan je bericht kunnen hangen zo dat ik ze kan nalopen om de fout op te lossen.

House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Katrien

Ik zal het navragen ..we zijn iig heel erg blij dat je ons wilt helpen.  :)

Ik kom er zsm op terug.

Bedankt

Garoetjes
Katrien

Katrien

Zo ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en ben toch maar zelf aan de gang gegaan met cute ftp. Ik ben leek, maar wel een leek die graag wil leren.

Bijgesloten de attachment files waar je om vroeg.

Ik ben benieuwd naar je analyse

Garoetjes
Katrien

Herman's Mixen

ik ga er spoedig naar kijken ik zal ook ff een 1.1x forum hier voor opzetten om te kijken wat er loos is zodat ik de fouten kan herleiden en kan repareren waar nodig :)

Katrien

Herman's Mixen

ben even op mijn test bezig geweest kan alleen zeggen dat dit geen "fijne" mod is als zijnde een portal... En zou hier dan ook niet mee gaan werken als beginner ik ben qua kwaliteit meer gewend van onze vriend vbgamer45.

Wat ik je kan aanraden zijn de twee andere portals waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn.

+ TinyPortal
+ SimplePortal

Katrien

Daar hebben we ook aan zitten denken, alleen betekent dit wel dat we ons gehele forum moeten aanpassen en dus eigenlijk een tijdje offline moeten om opnieuw te gaan bouwen. Alles op ons forum is nagenoeg gebaseerd op EZPortal: page manager, shout, frontpage, ons inlogscherm..pff alles.

Is er geen andere oplossing behalve een andere portal nemen? Het forum is verder goed.

Graag hoor ik van je

Garoetjes
Katrien

Herman's Mixen

hmm jah die is er wel de aangehechte bestanden stuk voor stuk ff nalopen wat ik al beloofd had :)
en een nieuw portal opstarten is sneller lijkt me waar je foutloos mee kan werken en uitgebreider is... zie tinyportal site bv als uitgangspunt.

Katrien

Hoi

we gaan dit intern bespreken. Dit zal een grote operatie gaan worden. Ook moeten we een testsite aan gaan maken, maar dat is zowiezo al een goed plan.

Als we dan overgaan overwegen we meteen SMF 2.0 RC1.2 te nemen ipv de huidige 1.1.10 versie die we nu draaien. We zien alleen dat Tinyportal daar niet op kan, Simpleportal wel.

We gaan simpleportal eens verder bekijken daar we nu erg veel gebruiken van EZportal en we het liefst qua uiterlijk en functionaliteit alles blijft uitzien zoals het nu is.

We beseffen dat er veel fouten zitten in ezportal idd, vandaar dat we jouw advies serieus gaan overwegen ondanks het vele werk wat er op ons af gaat komen.

Je bent uiteraard welkom op onze site. Zo kun je zien wat we allemaal hebben.

Onze url: www.1place4nzb.eu

We komen er zo snel mogelijk op terug.

Bedankt tot dusver...je hebt ons al enorm geholpen.

Garoetjes
Katrien

Herman's Mixen

graag gedaan en bijde portals was ik nog vergeten te melden kun je naar eigen wensen uitbouwen,  O:)

Katrien

Hoi

Ik heb elders een topic geopend mbt upgrade van onze huidige SMF versie naar SMF 2.0 RC1.2

We hebben erg veel posts met daarin veel attachments. Mooiste zou zijn als we dat konden behouden.

Maar wellicht weet jij ook of dat kan?

klik hier

pff maar mijn engels is niet al te best lol

Garoetjes
Katrien

Katrien

hoi

ik heb al een antwoord van Tyrsson in het andere topic:

Hij adviseerd te wachten op RC2 voordat we de grote stap gaan maken. Als we dan toch alles gaan upgraden dan kunnen we beter het dan ook meteen goed doen. Hij wist echter niet wanneer RC2 uitgebracht gaat worden...het zou niet te lang gaan duren, maar een tijdsbestek kon hij niet geven.

Wij zitten ondertussen wel met al die foutmeldingen. Ik heb vanmorgen alle errors deleted en we hebben nu (16:38 uur) al weer 835 pagina's vol met errors.

Is het mogelijk dat we toch nu proberen die errors op te lossen? is het heel veel werk voor je?

Je zou ons enorm helpen.

Met vriendelijke groet
Katrien

BrianVB

Ja RC 2 is een stuk beter

Herman's Mixen

Brian jij kan niet weten of het beter is  :P

Ik kan het wel proberen op te lossen maar heb zeer weinig tijd om te veel te re-construeren en allerlei fratsen uit bepaalde code weg te nemen of er bij te maken.
maar ben wel bereid je op het juiste spoor te zetten...  ;)

Katrien

Hoi The Burglar

Helemaal geweldig dat je ons wilt helpen. Indien ik als leek dat spoor kan volgen en indien iig ons forum wat stabieler wordt als nu mbt die errors, dan zijn we al erg blij. Hoeft niet perfect te zijn natuurlijk. We hopen dat snel RC2 voor ons beschikbaar komt.

Bedankt alvast!  :D

Ennehhh wellicht kan ik eens vragen aan onze designers of ze een mooie signature voor je willen maken als klein dank gebaar naar jou toe.

Garoetjes
Katrien

Herman's Mixen

Kleine update van mijn kant... heb even de portal als zijnde manual geinstalleerd en mijn error log blijft leeg... wat mij rest is het compairen van jouw bestanden met mijn aangepaste bestanden.
dus er is zicht op een error loos portal  :P

BTW attach je index.template.php ook even.

Advertisement: