Taal bestanden 2.1 beta 1

Started by Herman's Mixen, November 26, 2014, 09:00:21 AM

Previous topic - Next topic

Herman's Mixen

Hallo, luitjes

Ik ben momenteel begonnen met Nederlandse taal bestanden voor SMF 2.1 Beta 1
deze zijn niet 100% vertaald maar zijn wel zeer bruikbaar.

https://github.com/TheBurglar/SMF-2.1-Dutch-Translation

daar kan je de vertaalde versies vinden, ben er momenteel mee bezig dus alles op zijn tijd :D
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

NanoSector

Topic verplaatst, het is geen vraag en ook niet veelgesteld.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Herman's Mixen

oke lol maakt niet uit waar ie ook mag staan ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Linda.V

Quote from: Herman's Mixen on November 26, 2014, 09:00:21 AM
Ik ben momenteel begonnen met Nederlandse taal bestanden voor SMF 2.1 Beta 1
deze zijn niet 100% vertaald maar zijn wel zeer bruikbaar.

https://github.com/TheBurglar/SMF-2.1-Dutch-Translation

daar kan je de vertaalde versies vinden, ben er momenteel mee bezig dus alles op zijn tijd :D
Fijn om weten Herman's Mixen.

LiroyvH

Er zijn al Nederlandse taalbestanden beschikbaar. Het download systeem wordt vandaag gepatched zodat deze ook daadwerkelijk te downloaden zijn in plaats van dat je een leeg bestand krijgt.
Als je SMF 2.1 in het Nederlands wilt vertalen (dat is al een aardig eind voltooid), kun je dat het beste doen met onze Language Editor. Als je daar geen toegang toe hebt moet je even een verzoek indienen bij de Localizers.
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Herman's Mixen

nah dat lijk me niet nodig verwijder dit topic dan maar, dan kap ik er wel mee... als ze al vertaald zijn en te downloaden dacht alleen een steentje bij te dragen aangezien ik destijds was gestopt bij de alpha...
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Linda.V


LiroyvH

Als het goed is zijn deze nu te downloaden...


@Burglar: Yeah, het nogmaals vertalen is natuurlijk onnodig werk :) Toch bedankt!
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Linda.V

Hallo,

Ik heb smf_2-1_beta1_dutch-utf8 gedownload maar na het aanvinken bij de Settings van deze taal krijg ik volgende melding:

Template Parse Error!
There was a problem loading the /Themes/default/languages/index.dutch-utf8.php
template or language file. Please check the syntax and try again - remember, single quotes ('
) often have to be escaped with a slash (\
). To see more specific error information from PHP, try accessing the file directly.

You may want to try to refresh this page or use the default theme.

syntax error, unexpected ','

Herman's Mixen

toevalig meer dan index.php met nul bytes in je /Themes/default/languages/ alles wat PHP is word ook gezien als PHP
en vind echt dat taalbestanden geen PHP bestanden moeten zijn aangezien ze niets uitvoeren maar gewoon txt files zijn...

weet niet bij wie ik destijds dezelfde error heb gezien maar jah $languagedir mag niet parsen...
zie liever iets hoe wordpress het doet met .po en . mo files voor veiligheid .....

en dit word echt niet als BUG gezien door het team, wat het weer jammer maakt...
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

NanoSector

Als het een leeg bestand is zou PHP a. geen fouten weergeven en b. sowieso niets zeggen over een komma in het bestand.

Waarom PHP bestanden? Deze kunnen makkelijk ingeladen worden (geen externe zooi nodig) en je hebt geen extra talen nodig om in te schrijven.

Bovendien, WordPress en veiligheid, laat me alsjeblieft niet lachen...
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Herman's Mixen

daar is iedergeval beter over nagedacht, dan het parsen van php bestanden uit een map waaar niets hoeft geparst te worden pik
zouden ook gewoon .txt files mogen zijn ... ik noem het alleen maar als voorbeeld... smf is kwa veiligheid ook ruk dus maakt niet echt zo heel veel uit he !!
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

NanoSector

Quote from: Herman's Mixen on November 29, 2014, 06:57:47 AM
daar is iedergeval beter over nagedacht, dan het parsen van php bestanden uit een map waaar niets hoeft geparst te worden pik
Die bestanden moeten net zo goed geparsed worden, anders kan WordPress ze niet inlezen. Misschien even de definitie van Parsing doorlezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Parsing

Quotezouden ook gewoon .txt files mogen zijn ... ik noem het alleen maar als voorbeeld...
Zelfde principe. Maakt niet uit welk formaat; ze moeten ingelezen worden.
Niets is bug vrij, niets heeft 0 veiligheidsgaten. De parser (ongeacht de taal) kan net zo goed een bug hebben waardoor iemand met een malicious taalpakket toegang kan krijgen. Daar heeft SMF dan wel een nadeel, maar je download over het algemeen taalpakketten van SM.org en dan is er niets aan de hand.

Quotesmf is kwa veiligheid ook ruk dus maakt niet echt zo heel veel uit he !!
Noem eens één site waar SMF is gehackt zonder dat de admin dom bezig was met te simpele wachtwoorden. Dan hebben wij het hier beter voor mekaar dan WordPress, denk ik zelf...
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Herman's Mixen

maakt geen flikker uit of je WP,SMF of welk ander script gebruikt het blijft hetzelfde ...
inderdaad 100% veiligheid is nergens te garanderen, mo en po worden niet geparst als php bestanden denk eens daar over na in plaats je zomaar domme dingen gaat roepen
en mij hoef je deze dingen niet voor te schotelen ik weet waar ik het over heb.

er zijn tal van sites te noemen dus jah, en dan hebben we het niet eens over de domme dingen die wachtwoorden heten.... gaat vaak al fout omdat mensen de verkeerde permissies toelaten op de $forum_root en de onderliggende mappen/bestanden dan hebben we het nog niet eens over hoe de hoster zelf zijn security geregeld mag hebben.

waardoor bestanden gewoon beschreven kunnen worden vanuit elke browser of applic ;)

meer zeg ik niet meer over, aangezien je toch alles beter schijnt te weten zoals altijd heb jij gelijk en een ander heeft altijd ongelijk in jouw oogjes :P
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

NanoSector

Quote from: Herman's Mixen on November 29, 2014, 07:38:26 AM
maakt geen flikker uit of je WP,SMF of welk ander script gebruikt het blijft hetzelfde ...
inderdaad 100% veiligheid is nergens te garanderen, mo en po worden niet geparst als php bestanden denk eens daar over na in plaats je zomaar domme dingen gaat roepen
Ze worden inderdaad niet geparsed als PHP bestanden. Ze worden wél server-size geparsed (in WP's geval waarschijnlijk *door* PHP bestanden) dus als daar een lek zit in de parser kan dat gebruikt worden.

Quoteen mij hoef je deze dingen niet voor te schotelen ik weet waar ik het over heb.
Blijkbaar niet.

Quoteer zijn tal van sites te noemen dus jah, en dan hebben we het niet eens over de domme dingen die wachtwoorden heten.... gaat vaak al fout omdat mensen de verkeerde permissies toelaten op de $forum_root en de onderliggende mappen/bestanden dan hebben we het nog niet eens over hoe de hoster zelf zijn security geregeld mag hebben.
Dat ligt dan niet aan de software maar aan de mensen die op de server kunnen. Daar kunnen wij van SMF niets aan doen, en de mensen van WP ook niet.

Quotemeer zeg ik niet meer over, aangezien je toch alles beter schijnt te weten zoals altijd heb jij gelijk en een ander heeft altijd ongelijk in jouw oogjes :P
Hoef je niet meteen pissig te worden, lets just agree to disagree.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Herman's Mixen

ik word niet pissig lol... ik voor alleen een discussie dat het "Ook Anders" kan om dit soort problemen die we al sinds 2003 hebben, en zit er nog steeds in zit en zal er waarschijnlijk ook nog wel in blijven zitten als SMF 5.x uit zou komen in 2096 :P

en blijft natuurlijk een zeer zwak punt dat als er iets met index.blalalalal.php zomaar uitgevoert word, inplaats het uitgelezen wordt (uitvoeren en uitlezen) zijn echt twee verschillende dingen ...
en daarom klopt de $languagedir variable ook niet... heb tal van dit soort topics gehad en opgelost....

maar jah een "bug" mag ik het ook weer niet noemen.... dus jah waar zijn we dan mee bezig.... als we al fouten willen oplossen zoek dan ook de aard van het verhaal ....
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Linda.V

Quote from: Linda.V on November 29, 2014, 12:24:14 AM
Hallo,

Ik heb smf_2-1_beta1_dutch-utf8 gedownload maar na het aanvinken bij de Settings van deze taal krijg ik volgende melding:

Template Parse Error!
There was a problem loading the /Themes/default/languages/index.dutch-utf8.php
template or language file. Please check the syntax and try again - remember, single quotes ('
) often have to be escaped with a slash (\
). To see more specific error information from PHP, try accessing the file directly.

You may want to try to refresh this page or use the default theme.

syntax error, unexpected ','

Om efkes bij deze melding te blijven... is dit iets wat men bij het Simple Machines Team zal oplossen of hoef ik dit zelf uit te zoeken?

Dank alvast voor uw antwoord.

Herman's Mixen

er is ergens een fout gemaakt tijdens het vertalen met de language editor, welke dan ook zeer verouderd is...

ik zal strax wel ffies kijken wat er fout zit in de index.dutch no probleem om het even te fixen
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Herman's Mixen


$txt['welcome_guest'] = Welkom, <strong>%1$s</strong>. Gelieve <a href="%3$s">inloggen</a>.;


moest natuurlijk het volgende zijn


$txt['welcome_guest'] = 'Welkom, <strong>%1$s</strong>. Gelieve <a href="%3$s">inloggen</a>.';
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

NanoSector

Quote from: Herman's Mixen on November 29, 2014, 01:09:27 PM
ik word niet pissig lol... ik voor alleen een discussie dat het "Ook Anders" kan om dit soort problemen die we al sinds 2003 hebben, en zit er nog steeds in zit en zal er waarschijnlijk ook nog wel in blijven zitten als SMF 5.x uit zou komen in 2096 :P
Als je denkt dat het beter kan, Github staat voor je open.

Quoteen blijft natuurlijk een zeer zwak punt dat als er iets met index.blalalalal.php zomaar uitgevoert word, inplaats het uitgelezen wordt (uitvoeren en uitlezen) zijn echt twee verschillende dingen ...
Uitvoeren en -lezen zijn idd twee verschillende dingen. Mijn punt blijft; als iets uitgelezen word en de parser heeft een bug dan kan dat alsnog gebruikt worden.

Quoteen daarom klopt de $languagedir variable ook niet... heb tal van dit soort topics gehad en opgelost....
Wat heeft $launguagedir hier mee te maken?

Quotemaar jah een "bug" mag ik het ook weer niet noemen.... dus jah waar zijn we dan mee bezig.... als we al fouten willen oplossen zoek dan ook de aard van het verhaal ....
Ik heb niet gezegd dat het geen bug is; het zou beter kunnen. Ik zeg alleen dat er weinig mis is met deze implementatie...
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Advertisement: